środa, 22 sierpnia 2018

„Kup nasz produkt i schudnij w magiczny sposób”



Od pewnego czasu sieci społecznościowe, a zwłaszcza istniejące w nich grupy fitnessowe przeżywają falę natarcia firm i ich przedstawicieli oferujących cudownie odchudzające produkty: soki, tabletki, suplementy diety itd. "Tylko nasz produkt pozwoli Ci schudnąć", "Schudniesz w 7 dni" albo "Twoje życie zmieni się na lepsze". Ostatni argument jest bardzo mocny, bo kto nie chciałby zmienić swojego życia na lepsze i to w 7 dni? Nie musisz nad sobą pracować w pocie czoła, nie musisz nic - wystarczy że kupisz CUDOWNY PRODUKT. To takie proste, prawda?


Przedstawiciele tych "zmieniających życie firm" zapisują się do grup, atakują wiadomościami ich członków, wstawiają posty, zaprzyjaźniają się - wcale nie dlatego, że tak Was lubią, ale tylko po to, żeby wcisnąć Wam owe „cudowne produkty” - w zaufaniu i w ogromnej sympatii.... Grupa fitnessowa to dla nich idealne grono odbiorców – ale czy trafione? Czy nasi sympatyczni sprzedawcy zdają sobie sprawę, że członkowie takiej grupy to nie desperaci, którzy chcą schudnąć za wszelką cenę, ale mądre i świadome osoby, które wiedzą, że tylko zdrowe odżywianie i treningi są jedyną drogą do wymarzonej figury?

Cudowny produkt to tylko narzędzie, bo tak naprawdę chodzi o wielomilionowy biznes zrzeszający tysiące osób, z których każdy ma jedno zadanie - sprzedać. Niektórym wciskanie "cudownych produktów" idzie na tyle dobrze, że zostają "Diamentami" czy "Brylantami" - sieć ma swoje szczeble kariery brzmiące - cóż- bardzo zachęcająco... Za wszystkim stoi zysk. Nie łódź się, że ktoś chce Ci pomóc i odmieniać Twoje życie...nie ma takiej filantropii na świecie, a już napewno nie w biznesie.

Na czym więc polega cały ten interes? Chodzi o to, aby kupić za pokaźną sumę soki, tabletki i odżywki. Po zakupie stajemy się „Partnerami” danej firmy i mamy za zadanie promować i sprzedawać produkty dalej.  Dlaczego w taki sposób? Jakiś marketingowy guru wymyślił, że najlepsze efekty daje marketing szeptany, czyli coś zupełnie innego, a raczej bardziej obłudnego niż normalna, legalna reklama. Jeśli komuś powiemy „w zaufaniu”, że produkt jest świetny i że go polecamy wówczas reklama staje się bardziej wiarygodna, lepsze dotarcie równa się lepsza sprzedaż.  Nowinę o cudownym produkcie sprzedajemy dalej i interes się kręci.  Taki łańcuszek, a raczej sekta, bo chodzi tu głównie o wyłudzanie pieniędzy za wątpliwej jakości produkty, które oczywiście nie działają.

Na szczęście świadomość społeczeństwa nie jest najgorsza. Ludzie wiedzą, że nie ma soku czy odżywki, po której schudną w magiczny sposób.  Nie ma drogi na skróty. Chcesz schudnąć – musisz na to zapracować, na siłowni, we własnej kuchni – komponując posiłki tak, aby były jednocześnie zdrowe i dietetyczne. Zapewniam, że żaden cudowny specyfik nie jest Wam potrzebny. Wszystkie zdrowe produkty kupisz w sklepie czy na targu. Nie musisz wydawać fortuny na „magiczny sok”.  Większość osób, które zdecydowały się na zakup niestety nie jest zadowolona. Produkty są nie tylko nie smaczne, ale też nie spełniają swojego podstawowego zadania – czyli nie działają.  Czy nie lepiej zainwestować w nowy rower czy karnet do klubu fitness niż oczekiwać, że w cudowny sposób uda nam się schudnąć zażywając cudowny środek?  Dlatego przestrzegam przed przystępowaniem do takich „sekt”, lepiej kupić dobrej jakości produkty spożywcze i samemu przyrządzać soki, koktajle, na pewno lepiej wyjdzie Wam to na zdrowie i nie odchudzi…. Waszego portfela.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Nie porównuj się

Czy istnieje coś takiego jak figura idealna? Stereotyp, który powoduje w nas zachwyt lub lekkie uczucie zazdrości.  Każdy jest inny, wi...