sobota, 27 kwietnia 2019

Piłka Fit Ball

Wygląda niepozornie, duża, kolorowa piłka, kojarzy nam się bardziej z zabawą niż dobrym treningiem. Nic bardziej mylnego. O tym jak wszechstronna jest piłka wspominałam niejednokrotnie. Na piłce fit ball możemy nie tylko dobrze się porozciągać, ale też wykonać całkiem przyzwoity trening wzmacniający lub pilates - bez narażania na kontuzję okolic kręgosłupa. Piłkę fit ball odkryłam kilka lat temu podczas kontuzji. Bolał mnie odcinek lędźwiowy, szukałam treningu który przyniesie mi ulgę i wzmocni mięśnie. Wypróbowałam wówczas pilates z użyciem piłki. To był strzał w dziesiątkę. Wzmocniłam moje mięśnie głębokie, a plecy odczuły wyraźne odciążenie. Z czasem odkryłam inne treningi z piłką, również te dynamiczne - wzmacniające całe ciało. Piłka to gadżet, który warto kupić. Samo siedzenie na piłce stymuluje mięśnie głębokie i układa nasz kręgosłup w zdrowej, naturalnej pozycji. Znam osoby, które w pracy siedzą przy biurku na piłce. Nie wiem na ile pozwalają na to przepisy bhp, ale napewno jest to bardzo zdrowe dla naszego ciała. Jak dobrać piłkę? W sklepie znajdziemy różne rozmiary piłek fit ball. Powinniśmy wybrać tą, na której mamy kąt prosty w kolanach podczas siedzenia. Piłka nie może być ani za twarda ani za miękka. Zachęcam gorąco do treningów z piłką.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

Nie porównuj się

Czy istnieje coś takiego jak figura idealna? Stereotyp, który powoduje w nas zachwyt lub lekkie uczucie zazdrości.  Każdy jest inny, wi...