piątek, 31 maja 2019

Wypróbuj trening na pośladki

fot. komplet Gym Skin
Trening na pośladki mój zestawik z obciążnikami 1 kg na kostkach, spróbujcie naprawdę mocno daje po pośladkach.

- Kładziemy się na boku. Kąty proste: tułów-uda-łydki-stopy

-Unosimy kolano i stopę dokładnie nad drugie kolano i stope i robimy powtórzenia góra-dół - ze 30 razy

-Zatrzymać uniesione na 30 sek

-Kolano dotykamy do kolana, stopa cały czas uniesiona ze 30 razy

-Stopą dotykamy do stopy, kolano uniesione - ze 30 razy

-Zatrzymać uniesione na 30 sek

-Prostujemy górną nogę ze 30 razy

-Zatrzymać wyprostowaną na 30 sek

-Unosimy kolano i stopę jak na początku ze 30 razy

- Nie zapomnij rozciągnąć się po tym treningu.

wtorek, 28 maja 2019

#girlpower


Jakie są plusy moich treningów?


Czas podsumować co zyskałam dzięki regularnemu wyciskaniu potu na fitnessie i w siłowni.
✔️Lepsze samopoczucie i jasność myślenia po treningu
✔️Pasja która napędza mnie do działania
✔️Super spędzony czas
✔️Fajni znajomi z klubu
✔️Regularne wydzielanie endorfinek
✔️Ciągle poznaję coś nowego, nowe ćwiczenia, nowe techniki
✔️Lepsza figura
✔️Lepsza kondycja
✔️Lepsza siła
✔️Lepsza samoocena
✔️Dobre wyniki badań i - odpukać - brak problemów ze zdrowiem
✔️Młodszy wygląd
✔️A nawet jak będę staruszką to bardzo sprawną
✔️Wola walki, może nie jestem Larą Croft, ale na treningu i w życiu codziennym nigdy się nie poddaję
✔️O dziwo - lepsza organizacja czasu
✔️Korzyść wymierna - po każdym treningu wrzucam 2 zł do słoika i niedługo zarobię na nowe Air Maxy
A minusy?
Brak.

Dlatego zacznij ćwiczyć, nie zastanawiaj się, nie myśl, po prostu to zrób! Wstań, włącz trening z You Tube lub idź do klubu, przebiegnij się po okolicy lub zatańcz w deszczu. Cokolwiek, byle aktywnie i na max Twoich możliwości. Bez względu na to co powiedzą inni. To Twoje ciało i Twój wysiłek. Bądź panią swojego życia! #girlpower

poniedziałek, 27 maja 2019

Chcesz schudnąć - rób interwały

Trenujemy naprawdę z różnych powodów. Jedni lubią się zmęczyć, sponiewierać na treningu (to ja!), inni chcą poprawić kondycję, rzeźbę, ale ogromny procent z nas chce po prostu schudnąć.
Jasne, że aby schudnąć to najważniejsza jest dieta i ujemny bilans kaloryczny. Ale czy sama dieta sprawi, że będziemy dobrze wyglądać?

Schudniemy - owszem, ale ciało będzie obwisłe, mało jędrne, pojawi się cellulit i uwidocznią wszelkie mankamenty. Będziesz wyglądać dobrze w ubraniu. Ale nago - nie.
Dlatego trenuj! Trenuj do upadłego z wysokim pulsem. Bo gdzie trafia ten cały tłuszcz kiedy go palimy? Pewnie sądzicie, że uwalniany jest z potem. Nie. Po pierwsze każdy człowiek to inne predyspozycje do pocenia się. Po drugie spalony tłuszcz - jak paliwo w samochodzie ucieka z nas przez oddech. Wydalamy go z dwutlenkiem węgla.

Dlatego tak ważne jest, aby trening był w wysokim pulsie, abyśmy się zadyszali, aby ten tłuszcz wydalił się z nas jak najskuteczniej. Tak jak w samochodzie - szybka jazda - większe spalanie. Samochód co prawda nie chudnie, ale mechanizm działania w paleniu paliwa jest podobny.  Jakie treningi polecam przy odchudzaniu?

Przede wszystkim wszelkie cardio. Możesz biegać, tańczyć, jeździć na rowerze - byle podnieść mocno tętno. Ale najlepsze i najskuteczniejsze są moim zdaniem interwały, np tabata. Kiedy podnosisz tętno w krótkich seriach i pracujesz na max swojej wydolności. Kiedy masz już dość i myślisz, że więcej nie dasz rady. Wtedy właśnie zaczyna się trening. Walcz, zmęcz się porządnie jak wojowniczka.
Przy okazji podczas interwałów wzmacniasz mięśnie. A metabolizm po interwałach pracuje na wysokich obrotach jeszcze długo po treningu - pod warunkiem oczywiście że nie siadasz tylko w miarę aktywnie spędzasz resztę dnia po treningu.

sobota, 25 maja 2019

Świadoma regeneracja


Pozwalacie sobie na chill w fitnessowym stylu życia? 
Ja owszem! I dziś jest ten dzień.

Totalna regeneracja! Nie idę dziś na trening ani nie trzymam dziś diety. 

Jeden dzień w tygodniu kiedy nie spinam pośladów, a cieszę się na maxa wszelkimi urokami życia. 
Czy to zawali cały mój dotychczasowy wysiłek? Nie. Za to pozwoli mi zaczerpnąć siły, odreagować, zluzować szelki po całym aktywnym tygodniu, abym z kolejnymi dniami wróciła pełna wigoru i zapału. 
Nie da się spinać 24/7, świadomy odpoczynek i regeneracja to klucz do sukcesu. 
Tak więc dziś chill z rodziną, domowa pizza, relaks... Pamiętajcie - fit to wcale nie zasuwanie na okrągło, a styl życia, który zakłada zarówno treningi jak i odpoczynek :) 
Nie bójcie się odpoczywać, nie miejcie wyrzutów. Pizza raz w tygodniu podkręca metabolizm, a mięśnie podziękują Wam za dzień czy dwa wytchnienia lepszą wydolnością. I nie - od jednego dnia obżarstwa jeszcze nikt nie utył :) 
Miłej soboty kochani:)) 

poniedziałek, 20 maja 2019

Miej swoją pasję


Ludzie z pasją to trochę tacy wariaci - pozytywnie zakręceni. To ludzie, którzy żyją pełnią życia, gotowi na nowe wyzwania, aktywni i pełni energii. Każdy z nas ma swoje problemy, swoją szarość życia, pasja to coś co nadaje naszemu życiu barw, sprawia, że serce bije mocniej a Słońce świeci jaśniej. 
Miej swoje szaleństwo, daj się ponieść, ciesz się życiem, żyj do utraty tchu. Żyjesz tu i teraz, żyj na 100 procent. Energia rodzi nową energię, inspiracja daje nową inspirację #fitwyzwania #girlpower 

Każdy kiedyś zaczynał!


Chciałabyś zacząć ćwiczyć, zapisujesz się do klubu, przychodzisz na siłownię i....

Czy kiedy przyszłaś tu po raz pierwszy, drugi, trzeci, a może nawet jeszcze teraz nie poczułaś dozy niepewności? Bo tyle różnych maszyn, dobrze zbudowanych mężczyzn i super zgrabnych kobiet. Między nimi trenerzy personalni - czujnie wyłapujący swoim trenerskim okiem każdy błędny ruch nogi, ręki, każde słabsze spięcie mięśnia lub co gorsze - każdą fałdkę na naszym ciele. 

Ściskasz więc w ręku tą butelkę z wodą i zadajesz sobie pytanie - „co ja tutaj robię”. Siadasz zachowawczo na rower stacjonarny, który znasz, który jest bezpieczny, na którym nikt Cię nie zauważy. I pedałujesz 40 minut na rowerze. Poćwiczyłabyś na tych wszystkich maszynach, ale nie wiesz jak, a zapytać głupio, bo jeszcze ktoś pomyśli, że ty taka nieogarnięta, początkująca. Zresztą tam sami faceci więc głupio tak Tobie - słabej kobiecie wziąć do rąk tą sztangę.

 Posłuchaj, mam dla Ciebie wiadomość - każdy tak się kiedyś czuł na siłowni. Każdy miał obawy, że coś mu nie wyjdzie, że wszyscy patrzą. I na obawach się skończyło. Bo nawet jeśli tak się stanie, jeśli coś pójdzie źle to co będzie? Czy cała siłownia wybuchnie śmiechem? Staniesz się głównym tematem do klubowych żartów? Nie, bo tutaj każdy jest zajęty sobą, każdy przychodzi tu, aby wykonać trening i tyle. Ludziom pot cieknie po czołach i nie mają siły patrzeć na innych. A jeśli tak nie jest, jeśli ktoś przychodzi, aby interesować się potknięciami innych - to jest to osobnik, który znalazł się w nieodpowiednim miejscu dla siebie. 

Nie ważne który raz jesteś na siłowni, zawsze masz prawo pytać, nie wiedzieć, podnosić najmniejsze obciążenia zamiast robić rekordy, a inni uczestnicy klubu - uśmiechaj się do nich, to tacy sami ludzie jak Ty, też kiedyś zaczynali. 
Nie bój się zrobić zdjęcie jeśli masz na to ochotę. 80 procent ludzi na siłowni robi sobie selfika, to normalne - masz efekty, jesteś dumny ze swojej pracy - masz pełne prawo uwiecznić to na zdjęciu, uśmiechnąć się do lustra i cyknąć fotę. I nie ma w tym nic złego. A zazdrośnicy i bufony niech mają pożywkę do swojego jadu, niech się nim udławią. My robimy swoje. 
Dziewczyny, bądźcie pewne siebie. Naprawdę wystarczy się przemóc, czerp maksimum ze wszystkiego co robisz ! Bez względu na jakim etapie jesteś.
 Masz w sobie supermoce kochana :) Girl Power :))

wtorek, 14 maja 2019

Sznurek w 7 dni?


W internecie znajdziesz mnóstwo wyzwań typu „zrób szpagat w tydzień” , „usiądź w sznurku w trzy dni”.Czy jest to możliwe?Czy uda się w tak krótkim czasie zrobić szpagat?
Nie polecam udziału w takich wyzwaniach. Dla osoby, która nigdy intensywne się nie rozciągała takie szybkie zejście do szpagatu może skończyć się jednym - kontuzją. Zerwany mięsień czy ścięgno to ból na długie miesiące, więc nie warto ryzykować.
Tu najważniejsza jest systematyka. Rozciągaj się przynajmniej co trzeci dzień, każdą pozycję pogłębiaj do granicy bólu. Rób to powoli. Warto skorzystać z gotowego treningu profesjonalnego trenera. Zanim zrobimy szpagat musimy wykonać szereg innych ćwiczeń otwierających biodra, rozciągających nogi czy plecy.

Z czasem Twoje figury będą coraz ładniejsze, aż w końcu uda Ci się.
Ja obecnie pracuję nad asaną „króla tańca”.
Przy tej figurze niezwykle trudno zachować równowagę. Chciałabym tą figurę pogłębić na tyle, aby chwycić nogę dwoma rękoma. Jestem w stanie zrobić to już do wakacji.
Narazie próby kończą się utratą równowagi.
Ale i tak nie jest źle. Tą figurę nauczyłam się robić podczas majówki w górach. Robiłam to na środku strumyka wchodząc na śliski kamień. Dzięki temu musiałam mocniej pracować mięśniami głębokimi, aby się nie przewrócić. Oprócz treningów rozciągających polecam w tym przypadku pilates i jogę. Tego typu treningi pomogą nam w wykonaniu tej asany.

piątek, 10 maja 2019

Stretching time!

Spalacze tłuszczu – tak czy nie?

  Niekiedy chcemy, aby efekty naszych treningów i trzymania diety przyszły szybciej i były bardziej spektakularne. Wówczas zaczynamy zastanawiać się czy może warto czymś się wspomóc. I tak trafiamy na spalacze tłuszczu.
Ogólnie spalacze możemy podzielić na kila kategorii. Poniżej przedstawiam kilka z nich:

 Termogeniki

Ich celem jest podwyższenie temperatury ciała za pomocą ziół, przypraw czy substancji chemicznych. Dzięki temu przyspieszamy metabolizm i w efekcie chudniemy. Jednym z takich termogeników jest ECA czyli związek składający się z efedryny, kofeiny i aspiryny. Brzmi poważnie i wręcz zabawnie biorąc pod uwagę, że kulturyści stosują często ten środek, aby wspomóc pocenie się podczas treningu.

 Blokery węglowodanów

 Suplementy te mają na celu utrudnić trawienie węglowodanów złożonych. Przez to działanie węglowodany nie mogą się rozłożyć i w efekcie nie odłożą się w ciele w postaci tkanki tłuszczowej. Blokery tłuszczu To substancje wchodzące w reakcję z komórkami tłuszczu. Wchłaniają z pokarmu tłuszcz zanim organizm zdąży go wchłonąć. W efekcie chudniemy.

 Blokery apetytu

 Powodują utratę łaknienia, przestaje nam się chcieć jeść. Dzięki temu przyjmujemy mniej kalorii i możemy schudnąć.

 Czy warto?

 Zdecydowanie nie warto. Niektóre efekty działania spalaczy już nawet nie są śmieszne, są wręcz poważne, bo mogą spowodować poważne uszczerbki na zdrowiu. Żaden lek nie jest obojętny dla naszego układu pokarmowego. Jeśli chcesz rozwalić sobie wątrobę i żołądek – śmiało sięgaj po spalacze. Jaki jest sens zażywania leku powodującego wzrost temperatury, czyż tego samego nie powoduje dobry trening cardio? Czy naprawdę musimy truć się aspiryną? To samo dotyczy innych brokerów. Chcesz schudnąć, zbudować mięśnie – jedz zdrowo i trenuj zamiast blokować wchłanianie węglowodanów czy tłuszczy, które są nam przecież potrzebne. Nie można żyć samym białkiem i wodą. Zdrowa, racjonalna dieta i treningi - to jedyna rozsądna droga do celu.

Nie porównuj się

Czy istnieje coś takiego jak figura idealna? Stereotyp, który powoduje w nas zachwyt lub lekkie uczucie zazdrości.  Każdy jest inny, wi...